Duurzaam   /   PARTNER   /   Nieuwe periodieke posttarieven: Hoe Mirto CIB helpt navigeren door de veranderingen

Nieuwe periodieke posttarieven: Hoe Mirto CIB helpt navigeren door de veranderingen
Het landschap van het verzenden van magazines en tijdschriften is recentelijk ingrijpend veranderd. Niet alleen zijn de posttarieven verhoogd, maar ook de voorwaarden voor verzending zijn aangepast. Specifiek kunnen magazines met meer dan 500 exemplaren nu alleen nog worden verzonden met een mail-ID, een proces dat gespecialiseerde kennis en software vereist. Hier komt Mirto in beeld. Met onze expertise op dit gebied en erkenning als ‘routeur’ door Bpost, bieden wij een naadloze oplossing voor deze nieuwe vereiste.

We spraken met Kristophe Thijs van CIB, de grootste beroepsorganisatie voor vastgoedprofessionals in Vlaanderen, over hoe deze veranderingen hun operaties beïnvloeden en hoe ze blijven gedijen met de hulp van Mirto.

KRISTOPHE THIJS

KRISTOPHE THIJS

Directeur Communicatie

Gedrukte magazines bieden een tastbare, ontspannen manier om nieuws te consumeren.

Begrijpen van de rol en communicatiestrategie van CIB

CIB ondersteunt 3.500 leden en biedt een scala aan diensten, van juridische ondersteuning en lobbywerk tot communicatiehulp en het aanbieden van modeldocumenten. Een belangrijk deel van hun werk is het verspreiden van informatie, zowel in print als digitaal. Ondanks een groeiende focus op digitale communicatie, blijft CIB investeren in twee belangrijke printmagazines.

De waarde van het behouden van gedrukte magazines?

Kristophe legt uit “We voeren regelmatig enquêtes uit onder onze leden om hun informatiebehoeften en voorkeuren te begrijpen. Uit onze recente enquête bleek dat, hoewel digitale informatie wordt gewaardeerd, deze vaak verloren gaat tussen de 200-300 e-mails die onze leden dagelijks ontvangen. Gedrukte magazines bieden een tastbare, ontspannen manier om nieuws te consumeren, vooral in het weekend.”

CIB produceert twee magazines: het wekelijkse “Vastgoedflitsen” en het kwartaalblad “CIB-Info”. Eerstgenoemde biedt een beknopt overzicht van recent vastgoednieuws, bezorgd op het kantoor- of privéadres van veel leden voor weekendlectuur. Het laatste is een meer uitgebreid, glossy tijdschrift gericht op zowel leden als de bredere gemeenschap van 11.000 vastgoedprofessionals in België. Deze aanpak dient niet alleen om te informeren, maar ook als wervingskanaal.

Het verzenden van magazines vereist snelle actie, en Mirto blinkt uit op dit gebied.
Hun servicekwaliteit is onberispelijk.

Waarom CIB kiest voor Mirto

CIB vertrouwt al jarenlang op Mirto voor de tijdige en efficiënte distributie van hun magazines. Kristophe benadrukt, “Het verzenden van magazines vereist snelle actie, en Mirto blinkt uit op dit gebied. Hun servicekwaliteit is onberispelijk, en we hebben nooit problemen ondervonden.”

De keuze van CIB voor Mirto gaat echter verder dan logistiek. Kristophe wijst op het sociale aspect: “De vastgoedsector wordt vaak gezien als hard. Samenwerken met Mirto, een sociaal bedrijf, stelt ons in staat om onze maatschappelijke rol te versterken en ons imago te verbeteren. We willen niet zomaar een partner; we willen er een die uitstekende service biedt én bijdraagt aan onze sociale doelen.”

Omgaan met de verhoging van posttarieven met Mirto

De recente verhoging van de posttarieven en extra eisen van Bpost hebben begrijpelijkerwijs zorgen gewekt bij CIB. “We werken met strakke begrotingen. Een plotselinge verdubbeling van bepaalde kosten kan een extra €20.000 per jaar betekenen, wat een uitdaging is. We bekijken momenteel de opties, maar blijven op print inzetten”, vertelt Kristophe, “Gelukkig kunnen we ook vertrouwen op Mirto om steeds de voordeligste verzendwijze en tarieven aan te bieden.”.

Ondanks deze uitdagingen waardeert CIB de transparante communicatie en ondersteuning van Mirto. “Mirto heeft ons goed geïnformeerd over deze veranderingen. Het is een moeilijke situatie, en we verwachten dat dit meer organisaties zal aanzetten tot digitalisering, wat uiteindelijk het volume van de post zal verminderen,”  merkt Kristophe op.

 

Conclusie

Terwijl CIB zich aanpast aan deze postwijzigingen, blijft Mirto een betrouwbare partner die zowel logistieke meerwaarde als een boost voor het sociale imago van CIB biedt. Door te kiezen voor Mirto blijft CIB waardevolle gedrukte content aan zijn leden leveren, waardoor ze goed geïnformeerd blijven op een manier die bij hun voorkeuren past.

ZELF DRUKWERK OM TE VERZENDEN?

Contacteer ons!


Wat doen we nog meer Rond duurzaamheid

Kristof werkt al 12 jaar bij Mirto, ons maatwerkbedrijf en sociale onderneming in Gent en Eeklo. Hij kwam bij ons terecht via een stage en bleef er plakken als maatwerker. Waarom hij het hier zo naar zijn zin heeft? Dat wilden we heel graag van hem zelf horen…

De bloemetjes en de bijtjes in mei hun gang laten gaan is een fijn idee. Maar dit wonder van de natuur heeft ook een aantal keerzijdes voor je groenonderhoud… Daarom stellen we ons bij Mirto in alle eerlijkheid de vraag: maaien we mei wel of niet?

Hoewel er nog geen folieverbod geldt in Vlaanderen – in Wallonië is reeds een folieverbod-met-overgangsperiode van kracht – is het een verstandige beslissing om toch al over te schakelen op een andere manier van verpakken.

MEER LADEN

SAMEN MET MIRTO DE HOKJES DOORBREKEN?

We spelen alles met plezier voor je klaar!

Contacteer ons

mirto logo white

Industriepark-Drongen 21, 9031 Gent
Onthaal: +32 9 371 57 16 / info@mirto.be

Mirto vzw | BE 0407.656.257 | rpr Gent afd. Gent